آخرین اخبار

فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی بلوکه کنید

Visits: 12سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی وارداتی راه اندازی شد؛ این خبری است که یک مقام مسئول در وزارت صمت داده و از فردا کلید می‌خورد. این در حالی است که حدود دو هفته قبل، مدیر سامانه یکپارچه خودرو‌ها از نخستین طرح فروش خودرو‌های برقی و هیبریدی وارداتی از عصر یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه خبر […]

اشتراک گذاری
30 اردیبهشت 1403
منبع : تابناک
کد مطلب : 2995

Visits: 12

سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی وارداتی راه اندازی شد؛ این خبری است که یک مقام مسئول در وزارت صمت داده و از فردا کلید می‌خورد. این در حالی است که حدود دو هفته قبل، مدیر سامانه یکپارچه خودرو‌ها از نخستین طرح فروش خودرو‌های برقی و هیبریدی وارداتی از عصر یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه خبر داده بود؛ با این تفاوت که متقاضیانی امکان خرید این خودرو‌ها را داشتند که اسفندماه ۱۴۰۱ مبلغ ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود بلوکه کرده بودند. اما حالا با آغاز به کار سامانه جدید، شرایط تسهیل شده و همه شهروندان می‌توانند برای خرید خودرو‌های برقی، شانس خود را امتحان کنند، به گونه‌ای که برخی بانک‌ها با ارسال پیامک به شهروندان و مشتریان بانکی خود، از آن‌ها دعوت کرده اند تا برای افتتاح حساب وکالتی بابت ثبت‌نام خودرو‌های برقی به شعب بانک عامل ارسال کننده پیامک مراجعه کنند تا منابع ریالی، برای چند روز هم که شده در بانک مورد نظر، مسدود و فریز شود.

بر این اساس، نخستین اطلاعیه رسمی منتشره در سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی وارداتی، متقاضیان خرید خودروی برقی وارداتی از (یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰) لغایت روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ تا ساعت ۲۳:۵۹ می‌توانند ثبت نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی در اطلاعیه بعدی را انتخاب نمایند.

در این میان، شرط مهم بلوکه کردن ریال در حساب بانکی، همچون سازوکار عرضه خودرو‌های وارداتی در اسفندماه ۱۴۰۱، برای خودرو‌های برقی نیز در نظر گرفته شده است، به گونه‌ای که هر شخص متقاضی خودروی برقی، باید تا ساعت ۱۳:۰۰ روز چهاشنبه هفته جاری، یعنی دوم خردادماه ۱۴۰۳، یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مسدود نمایند.

همچنین تاکید شده است، تا زمان اعلام نتایج قطعی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان باید در حساب بانکی مسدود مانده و برداشت وجه به منزله ابطال نام نویسی است.

در ادامه پس از پایان نام نویسی، اولویت بندی در حضور نهاد‌های نظارتی صورت خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند وضعیت تخصیص را در پروفایل خود مشاهده نمایند.

پس از نام نویسی و اولویت بندی و ارسال اطلاعات، نوبت ارسال دعوتنامه و عقد قرارداد خواهد بود. به گونه‌ای که در این مرحله، دعوتنامه از سوی عرضه کنندگان برای متقاضیان ارسال خواهد شد و عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *