آخرین اخبار
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دامپزشکی مازندران فکری به حال عواقب حضور سگ‌های ولگرد کند

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار اعمال نظارت بیشتر در حوزه انحصارهایی شد که زمینه فساد است و گفت: دامپزشکی مازندران باید فکری به حال عواقب حضور سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌ها که هزینه مالی و جانی دارند، کرده و وظیفه خود را در حفظ سلامت جامعه به خوبی انجام دهد.
اشتراک گذاری
04 تیر 1402
منبع : روابط عمومی
کد مطلب : 1304

Visits: 0

به گزارش مردم گرا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی و معاونین، سلامت را مسئله مهمی دانست و اظهار کرد: لازمه سلامت تغذیه درست است که باید به ابعاد مختلف آن توجه کرد‌ تا از هر نظر سالم باشد همچنین طعام‌های روحی انسان هم باید سالم باشد.

وی با اشاره به فرموده امام باقر(ع) افزود: برخی به طعام جسمی خود توجه می‌کنند اما به طعام روحی خیر، در حالی‌که نیاز به بهداشت جسم و روح داریم، کسانی که در حوزه طعام و تغذیه انسان مسئولیت دارند باید بدانند که مسئولیتشان سنگین است.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: مسئولان حوزه طعام در این بخش مراقب باشند؛ گوشت فاسد، نهاده‌های فاسد تحویل دام و مردم ندهند، مسئولیتشان را به درستی انجام دهند و جامعه باید به داشتن خادمان مسئولیت‌پذیر افتخار کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: متاسفانه گاه می‌بینیم که نظارت‌های آنچنانی وجود ندارد، هم ذبح‌های غیررسمی خانگی مرغ و هم دام‌های سبک و سنگین داریم که نظارتی نیست، کشتارهای آماده‌ای هستند که لنگ اخذ مجوز مانده‌اند که باید حمایت شود تا مردم از گوشت سالم استفاده کنند.

این مسئول خواستار اعمال نظارت بیشتر در حوزه استفاده از سموم گیاهی و در انحصارهایی شد که زمینه فساد است، گفت: مازندران در حوزه دامپزشکی به لحاظ امتیازبندی‌های کشوری بالاست، در بحث دامپزشکی و درمان سگ باید در راستای احکام شرعی حرکت کند، چرا که برخی حیوانات دچار بیماری هستند که قابل انتقال است.

وی اعلام کرد: در دنیا ۲۰۰ میلیون سگ ولگرد داریم که در مازندران و ایران ۲ میلیون سگ ولگرد و ۲ میلیون سگ دیگر در خانه‌ها و یا خیابان‌ها داریم که آسیب‌زا هستند، ۳ هزار میلیارد تومان در سال هزینه واکسن ضدهاری می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی در پایان با بیان اینکه پشت پرده این موضوع حیوان دوستی نیست مسائل دیگری است، اذعان داشت: دامپزشکی باید با این فساد مقابله کند و وظیفه خود را در حفظ سلامت جامعه به خوبی انجام دهد؛ در کنار دین و ایمان وجدان خود را تربیت کنید تا کارتان را درست انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *