آخرین اخبار

۳ مدال برای مازندران در آغاز پیکار‌های تکواندو آسیا

هوگوپوشان مازندرانی در روز نخست پیکار‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا، ۳ مدال طلا، نقره و برنز تصاحب کردند.
اشتراک گذاری
05 شهریور 1401
کد مطلب : 602

Visits: 0

یازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا از دیروز جمعه، ۴ شهریور ماه با حضور تکواندوکارانی از ۲۸ کشور آسیایی در ویتنام آغاز شد.

یاسین ولی زاده در وزن ۴۵- کیلوگرم و امیررضا قربانی در وزن ۵۱- کیلوگرم در ترکیب تیم ملی پسران نوجوان و پونه جعفرصالحی در وزن ۵۹- کیلوگرم در بخش بانوان به عنوان نمایندگان مازندران به شیاپ چانگ رفتند.

یاسین ولی زاده تکواندوکار وزن ۲۵- کیلوگرم دور نخست ۲ بر ۱ از سد «عبدالله الشهرانی» از عربستان عبور کرد و سپس «سایپراساد» از هند را با نتایج ۱۳ بر ۳ و ۱۷ بر ۲ شکست داد.

وی در مرحله نیمه نهایی ۲ بر ۱ نتیجه را مقابل «ریکو» از ژاپن نتیجه واگذار و به مدال برنز بسنده کرد.

در وزن ۵۱- کیلوگرم امیررضا قربانی در اولین دیدار برابر «رنزو گاولینس» از فیلیپین ۲ بر صفر پیروز شد؛ سپس به مصاف «کریم مصطفی» از عراق رفت و با نتایج ۱۴ بر ۲ و ۱۴ بر صفر به برتری رسید.

او در نیمه نهایی نیز برابر هند پیروز شد و در فینال مقابل تکواندوکاری از کره جنوبی قرار گرفت و بازی را واگذار کرد و به مدال نقره آسیا رسید.

پونه جعفر صالحی در وزن ۵۹- کیلوگرم، پس از یک دور استراحت، در مرحله یک چهارم مقابل «زینو شن» از چین با نتیجه ۲ بر صفر و ۷ بر ۵ پیروز و راهی نیمه نهایی شود.

وی در مرحله نیمه نهایی در مبارزه با «آندوری» نماینده مغولستان در ۲ راند به برتری رسید و در فینال برای کسب مدال طلا نماینده کره جنوبی را با اقتدار و اختلاف از پیش رو برداشت صاحب گردن آویز طلا شد، این دومین طلا پونه در آسیا است و قبلا در رده سنی نونهالان مدال طلا کسب کرد.

امروز هم ابوالفضل عباسی دارنده مدال طلا جهان در سنگین وزن تیم ملی به عنوان آخرین نماینده استان، مبارزات خود را پیگیری می‌کند.

یوسفعلی حاجی پور مربی مازنی در کادرفنی تیم ملی ایران در این رویداد حضور دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *