آخرین اخبار

۱۳ شناگاه مازندران با آلودگی بالاتر از حد استاندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: براساس پایش‌های زیست‌محیطی، بار آلودگی در ۱۳ شناگاه بالاتر از حد استاندارد بوده است.
اشتراک گذاری
16 تیر 1401
62 بازدید
کد مطلب : 422

براساس ارزیابی‌های زیست‌محیطی  شناگاه‌هایی که نتیجه بازرسی با ریسک کم، متوسط، بالا و خیلی بالا باشد و از طرفی نتایج آنالیز آب در یک‌سال گذشته بالاتر از استاندارد باشد، در طبقه‌بندی جز شناگاه فوق‌بحرانی محسوب شده که باید تعطیل شود و شناگاه‌هایی که دارای آیتم‌های ذکر شده نباشند پرچم زرد یا آبی مشخص می‌شوند.

 عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره اظهار کرد: امسال ۴۹ مورد پایش زیست‌محیطی بر شناگاه‌های مازندران انجام شد.

وی افزود: براساس پایش‌های زیست‌محیطی، بار آلودگی در ۱۳ شناگاه بالاتر از حد استاندارد بوده که بیشتر این شناه‌ها در محدوده شهرهای نور، ایزدشهر، محمودآباد، نوشهر، رویان، چالوس و بابلسر قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: طبق پایش‌های صورت گرفته طی بهار ۱۴۰۰ در شناگاه‌های استان بار آلودگی در ۶ شناگاه استان بالاتر از حد استاندارد بوده که امسال این تعداد افزایش یافته است.

کاویان با تاکید بر اینکه مردم توجهی به هشدارها نمی‌کنند،گفت: ضرورت‌ دارد مردم برای جلوگیری از سرایت بار آلودگی وارد شناگاه‌های آلوده نشوند./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *