آخرین اخبار

هزینه درمان ۱۰۰میلیارد تومانی حیوان گزیدگی از جیب وزارت بهداشت

گزش حیوانات وحشی و خانگی سالانه ۱۰۰میلیارد تومان هزینه روی دست مراکز بهداشتی مازندران گذاشته است.
اشتراک گذاری
30 تیر 1401
کد مطلب : 477

Visits: 0

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران به سیر صعودی آمار حیوان گزیدگی در استان اشاره کرد و گفت: حیوان گزیدگی چهار سال گذشته در استان از هشت هزار مورد به ۱۶ هزار مورد افزایش یافته است.

علیپور با بیان اینکه هزینه درمان حیوان گزیدگی برای هر نفر بیش از ۶ میلیون تومان است افزود: گزش حیوانات وحشی و خانگی سالانه هزینه ۱۰۰میلیارد تومانی روی دست مراکز بهداشتی مازندران گذاشته است.

او ادامه داد:یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث حیوان گزیدگی، انتقال بیماری از حیوان به انسان است که بیش از ۱۲هزار نفر گزش‌های خانگی در استان توسط سگ‌های خانگی و مابقی سگ‌های ولگرد و حیوانات دیگر است.

علیپور بیماری هاری را نوعی عفونت ویروس معرفی کرد و افزود:ویروس هاری معمولا در هنگام گزش و از طریق بزاق حیوان هار به انسان انتقال می‌یابد و متاسفانه اگر این بیماری بروز کند، چون درمانی برای آن وجود ندارد، صد درصد باعث مرگ انسان خواهد شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران گفت: علیرغم کشندگی بالای این بیماری، در صورت انجام همه مراحل پیشگیری و درمان بیماری از جمله شستشوی صحیح محل گزش با آب، صابون و مواد ضدعفونی کننده، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری به موقع و کامل می‌توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

او ادامه داد: تمام افرادی که مورد گزش قرار می‌گیرند باید برای انجام اقدامات درمانی و پیشگیری به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر کنترل و جمع آوری سگ‌های ولگرد از دستگاه‌های مجری خواست تا با برنامه ریزی درست برای جمع آوری آن‌ها از سطح شهر و روستا کمک کنند تا علاوه بر هزینه‌های سنگین درمانی باعث مسایل روحی و روانی مردم جامعه نشود./صداوسیما

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *