آخرین اخبار

نیمی از ۵۲۰۰ معلم بازنشسته مازندران به کلاس ها بازمی‌گردند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: با بازنشسته شدن ۵۲۰۰ معلم در مازندران و بروز مشکل کمبود نیروی انسانی با درخواست استمرار خدمت برخی از این بازنشستگان موافقت شد و نیمی از آنان مهرماه امسال سر کلاس ها حاضر خواهند شد.
اشتراک گذاری
02 مهر 1401
کد مطلب : 677

Visits: 0

حسین کمالی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آموزش و پرورش مازندران تمهیدات لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید پیش‌بینی کرد گفت: همه فعالیت های آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر تعریف شد که شامل شش کارگروه است.

وی با بیان اینکه هر کدام از کارگروه ها مسئولیتی را بر عهده داشتند افزود: نیروی انسانی مسئول صدور ابلاغ معلمان بود که کارشان را شروع کردند زیرا  با بازنشسته شدن ۵۲۰۰ معلم در مازندران از نظر نیروی انسانی با کمبود مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات انجام گرفته برخی از این بازنشستگان درخواست استمرار دادند و نیمی از آنها مهرماه امسال به سر کلاس ها می روند اظهار کرد: مابقی کمبود نیرو از حق التدریسی های شاغلین و بازنشستگان، آزمون استخدامی ماده ۲۸ و بخشی از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: همچنین در غرب مازندران نیز برای تعداد ۵۰ نفر از خرید خدمتی ها مجوز گرفتیم که در کجور، مرزن آباد، تنکابن و بلده مشغول به کار خواهند شد و باید گفت تا این لحظه از نظر نیروی انسانی کمبودی گزارش نشده است و از اول مهر ماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

کمالی از اختصاص ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان سرانه به کل مدارس مازندران خبر داد و گفت: این مقدار برای ۴۸۵۲ مدرسه استان مازندران چندان کافی نیست و امیدواریم در ادامه بازهم اعتبار اختصاص یابد؛ همچنین ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از سوی نوسازی و تجهیز مدارس به هنرستان های مازندران برای تجهیز امکانات اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۱۲ هزار نفر در سامانه آموزش و پرورش مازندران ثبت نام کردند افزود: از این میزان حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی، ۱۳۳ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۱۹ هزار نفر در متوسطه دوم ثبت نام کردند که از این نظر رتبه خوبی را در کشور داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص حضوری شدن مدارس و عدم اجبار واکسن برای حضور در کلاس بیان کرد: با تلاش دولت سیزدهم بیماری کرونا مدیریت و کنترل شده است اما با این حال بالای ۹۶ درصد همکاران ما سه دوز واکسن را تزریق کردند؛ همچنین ۳۵ درصد دانش آموزان ۵ تا ۱۲ سال و ۹۶ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن کرونا را تزریق کردند.

کمالی خاطرنشان کرد: اگر تعداد دانش آموزان در یک کلاس زیاد باشد تدابیر لازم جهت فاصله گذاری و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *