آخرین اخبار

نیازمند اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل آسفالت راه‌های روستایی مازندران هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: اگر بخواهیم شاخص آسفالت راه روستایی را به حد مناسب و موردنیاز مردم برسانیم نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که از اعتبارات استانی خارج است.
اشتراک گذاری
01 شهریور 1401
کد مطلب : 595

Visits: 0

جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به‌مناسبت هفته دولت  در در جمع کمیته اطلاع‌رسانی هفته دولت درباره راه‌های روستایی، اظهار کرد: رسالت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در دو بخش حمل و نقل و راهداری خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به وجود  بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰ هزار کیلومتر راه در استان، افزود: از این میزان حدود ۷هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است که از این میزان ۴هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالته داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اضافه کرد: بقیه روستاها حدود ۲۵۰ روستا بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته است که تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه، آسفالت راه روستایی بالای ۲۰ خانوار است که مستلزم ۲هزار میلیارد تومان اعتبار است.

جهانیان افزود: رسیدن به این هدف مستلزم اعتبار است که از ردیف محرومیت‌زدایی اعتبار درنظر گرفته شده که اتفاقات خوبی دارد میفتد.

وی با اعلام اینکه در هفته‌ دولت امسال توانستیم ۹۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان را برای بهره‌برداری آماده کنیم، تصریح کرد: از این میزان ۶۲ پروژه در حوزه راه روستایی بوده که ۱۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

*۳۵ پروژه در حوزه راهداری آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اضافه کرد: با اختصاص این میزان اعتبار ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد که ۶۳ کیلومتر آن راه آسفالته و ۳۷ کیلومتر روکش مجدد برای ارتقای سطح سرویس راه‌های روستایی است.

جهانیان با بیان اینکه در حوزه راهداری ۳۵ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۹۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری کردیم، اظهار کرد: رهاورد سفر رئیس‌جمهور ۲۳۰ میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اداره کل و ۳۰ میلیارد تومان برای احداث راه دسترسی بیمارستان در تنکابن است.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به حد ایده‌آل نیاز است اعتبارات ویژه‌تری دیده شود، خاطرنشان کرد: این مطالبات مردم در روستاها است که می‌طلبد اعتبارات ویژه‌ای در این حوزه دیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه ما اعتبارات ملی در حوزه راه روستایی نداریم، یادآور شد: اگر بخواهیم شاخص آسفالت راه روستایی را به حد مناسب و موردنیاز مردم برسانیم نیازمند ۲هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که از اعتبارات استانی خارج است.

جهانیان با بیان اینکه در حوزه راه روستایی نیازمند نگاه ویژه ملی هستیم، اظهار کرد: به‌ویژه در استان مازندران شاهد افزایش جمعیت در استان هستیم که باتوجه به بحث گردشگری لازم است مورد توجه قرار گیرد و خدمات ویژه‌تری به استان داده شود.

جهانیان یادآور شد: در حوزه راه‌های روستایی چندین برنامه  را در راستای ارتقای ایمنی در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به انجام فاز نخست لق‌گیری در محورهای هراز و کندوان، اضافه کرد: این اقدام موجب رضایت‌مندی شده که فاز دوم هم اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه بیشترین فعالیت راهداری در حوزه راهداری زمستانی است، تصریح کرد: همکاران طی این مدت در راه‌های استان حضور شبانه‌روزی دارند.

جهانیان با اشاره به فعالیت ۲۱ راهدارخانه در راهداری زمستانه، اضافه کرد: ۳۵۰ نفر از همکاران به‌صورت شیفت و دائم در محورها حضور دارند تا مردم سفر ایمنی را تجربه کنند.

وی بیان کرد: از معدود دستگاه‌های خدمات‌رسانی هستیم که همکاران به‌صورت دائم مشغول هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در پایان گفت: حوزه راه مطالبه نخست مردم است؛ به این دلیل زیرساخت توسعه است و انتظار داریم حمایت ویژه‌ای از این حوزه صورت گیرد./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *