آخرین اخبار

مدال برنز جهان بر گردن کشتی گیر مازندرانی

محمدهادی ساروی به مدال برنز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان دست یافت.
اشتراک گذاری
22 شهریور 1401
کد مطلب : 660

Visits: 0

محمدهادی ساروی دلاوری از خطه قهرمان پرور مازندران در دیدار ردبندی وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان به پیروزی رسید و گردن آویز مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی قهرمان آملی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فلیکس بالدوف از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان المپیک و جهان از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۱ متهان باشار از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.
ساروی سال گذشته مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرده بود.

همچنین دیشب تیم ایران توسط محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

رده بندی نفرات برتر ۸ وزن این مسابقات به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) ۲- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۳- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و یو شیوتانی (ژاپن) … ۸- پویا دادمرز (ایران)

۶۳ کیلوگرم: ۱- سباستین ناد (صربستان) ۲- لری ابولادزه (گرجستان) ۳- طالح ممدوف (آذربایجان) و ارباتو تیو (چین) ۵- علیرضا نجاتی (ایران)

۶۷ کیلوگرم: ۱ – ماته نمس (صربستان) ۲- محمدرضا گرایی (ایران) ۳- امانتور اسماعیل اف (قرقیزستان) و حسرت جعفراف (آذربایجان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- علی ارسلان (صربستان) ۲- یولوی گنی زاده (آذربایجان) ۳- سلجوک کان (ترکیه) و آندری کولیک (اوکراین) … ۱۹- محمدرضا مختاری (ایران)

۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- زولتان لوای (مجارستان) ۳- مالخاز آمویان (ارمنستان) و یونس امره باشار (ترکیه) … ۱۶- محمدعلی گرایی (ایران)

۸۲ کیلوگرم: ۱- برهان آکبوداک (ترکیه) ۲- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ۳- تاماس لوای (مجارستان) و یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) … ۱۲- پژمان پشتام (ایران)

۸۷ کیلوگرم: ۱- زورابی داتوناشویل (صربستان) ۲- تورپان بیسلطانوف (دانمارک) ۳- علی جنگیز (ترکیه) و داوید لوسونزی (مجارستان) ۵- ناصر علیزاده (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۲- کیریل میلوف (بلغارستان) ۳- محمدهادی ساروی (ایران) و عاریف نیفتولایف (آذربایجان)

مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم، امشب برگزار می‌شود که امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ از ترکیه می‌رود.

در پایان مسابقات ۸ وزن فرنگی تیم صربستان با ۱۱۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، آذربایجان با ۱۰۰ امتیاز دوم است و تیم‌های ترکیه با ۹۲ امتیاز، گرجستان با ۶۶ امتیاز و ایران با ۶۱ امتیاز در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار دارند./صداوسیما

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *