آخرین اخبار

ماجرای برج ۱۰ طبقه جنگلی چیست؟

استاندار مازندران گفت: بنای ۱۰ طبقه‌ای در دل جنگل‌های استان ساخته اند در حالیکه حتی یک واحد مسکونی در کنار این برج جنگلی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
04 مرداد 1401
کد مطلب : 491

Visits: 0

حسینی پور استاندار مازندران گفت: هزار و۸۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ، چند ماه اخیر در استان شناسایی شده است که در دورترین نقطه و در دل جنگل بنا شده اند.

او افزود: پس از دستور رئیس جمهور در اواخر اسفند ماه مبنی بر مقابله جدی با جنگل خواری و کوه خواری در مازندران، بلافاصله قرارگاه مبارزه با زمین خواری با هدف شناسایی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و عواملی که برخلاف قانون مجوز‌ها را صادر کرده یا در نظارت اهمال کرده اند تشکیل شد.

حسینی پور گفت: این قرارگاه بنای ۱۰ طبقه‌ای را در وسط جنگل های استان شناسایی کرده است که حتی یک واحد مسکونی یا یک ساختمان در اطرافش وجود ندارد و اگر تخریب هم شود برای آن‌ها مهم نیست.

بر اساس آماری که سازمان امور اراضی کشور اعلام کرده است حدود دومیلیون مورد ساخت و ساز غیرمجاز در کشور وجود دارد و بیشترین تغییر کاربری‌ها در استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان را شامل می‌شود.

در این گزارش آمده است در جریان مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار مورد شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شده است.

استاندار مازندران می‌گوید: پانصد فقره حکم تخریب از گذشته در استان وجود دارد که اجرا نشده است.

حسینی پور با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز، اراضی کشاورزی را از بین می‌برد و امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد گفت: افراد زیادی از کشور‌های عربی آمده اند و در غرب مازندران مشغول خرید زمین‌ها هستند که این اقدام علاوه بر تغییر در بافت جمعیتی، اقتصاد کشاورزی استان را نیز در معرض خطر قرار داده است./باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *