آخرین اخبار

عدم اصلاح تعرفه تلفن ثابت چالش بزرگ شرکت مخابرات مازندران

مدیرکل مخابرات مازندران عدم اصلاح تعرفه طی ۱۳ سال گذشته را چالش جدی مخابرات استان برشمرد و خاطرنشان کرد: هزینه های مخابرات بسیار افزایش یافته و درآمد ناچیز مخابرات با وسعت ارائه خدمات جوابگوی حقوق پرسنل هم نیست. علی نوروزی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران رابط بین دستگاه های اجرایی و مردم هستند […]

اشتراک گذاری
05 خرداد 1401
67 بازدید
کد مطلب : 239

مدیرکل مخابرات مازندران عدم اصلاح تعرفه طی ۱۳ سال گذشته را چالش جدی مخابرات استان برشمرد و خاطرنشان کرد: هزینه های مخابرات بسیار افزایش یافته و درآمد ناچیز مخابرات با وسعت ارائه خدمات جوابگوی حقوق پرسنل هم نیست.

علی نوروزی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران رابط بین دستگاه های اجرایی و مردم هستند به چالش مهم حوزه مخابرات یعنی مسئله خرج کردها و هزینه ها اشاره کرد و افزود: مخابرات مازندران در حوزه ارتباطات ۲۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ متحمل زیان شد.

نوروزی یادآور شد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰  رتبه مخابرات مازندران در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۹ بود که در اسفند ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه ۱۰ شدیم.

مدیرکل مخابرات مازندران از چالش سرقت سیم و کابل تلفن خبر داد و تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی استان و شهرستان این میزان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه مخابرات و ایجاد بسترهای جدید و نوین خدمات ارتباطی بدون افزایش تعرفه امکان پذیر نیست، افزود: هزینه مخابرات به آخرین نقطه تاب آوری رسیده است و اگر هزینه اضافه دیگری بدون تامین منابع برون سازمانی به شرکت مخابرات تحمیل شود قطعاً مخابرات با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز خدمات مخابراتی جز لاینفک زندگی مردم شده است و اهمیت ان در زمان کرونا بسیار ملموس بوده است ادامه داد: باید این صنعت که از ضروریات زندگی امروزی است توسعه یابد.

نوروزی از عقد تفاهم نامه با کانون نظام مهندسی استان برای آموزش ۲۰۰ تحصیلکرده استان در حوزه FTTH خبر داد و گفت: این مهم در راستای اجرا شعار سال مقام معظم رهبری و با هدف بومی سازی و ارائه خدمات نوین ارتباطی به مردم استان انجام شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا فراخوانی اعلام خواهد شد تا این تکنولوژی را به شهرک های مختلف استان از جمله شهرک های مسکونی، توریستی و تجاری انتقال داده تا مردم ما از اینترنت باند پهن بهره مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اینکه اجرای فیبر نوری پروژه USO در مناطق دوردست از اقدامات ارزنده این شرکت است تصریح کرد: این مهم با هدف رعایت عدالت ارتباطی و ارائه خدمات ارتباط نوین در نقاط دور دست انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کل درآمد مخابرات برای اجرا پروژه ها سرمایه گذاری می شود یادآور شد: درآمد مخابرات مازندران در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان و هزینه مخابرات ۷۸۰ میلیارد تومان و میزان طلب ما از مردم ۱۲۸ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در ۳۷ نقطه پروژه تغییر دکل داریم و ۵۷ سایت جدید راه اندازی کردیم و ۱۵۵ سایت سیار را به ۳G  و ۴G مجهز کردیم و تعهد راه اندازی ۶۰ سایت جدید داریم.

نوروزی گفت: از سال ۹۴ برای ۱۳۰ هزار مشترک بسترسازی کردیم ولی ۱۴ پورت FTTH واگذار کردیم که علت اصلی آن عدم بررسی دقیق طرح های توجیهی بوده است./ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *