آخرین اخبار

صادرات؛ تنها راه برون‌رفت از مشکلات باغداران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه مشکل پایین بودن قیمت محصول مرکبات به کمیسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و همچنین شورای قیمت‌گذاری اعلام کردیم که در این زمینه سیاست‌های لازم اتخاذ شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست‌های لازم را در این زمینه اتخاذ کند تا شاهد کاهش نگرانی‌های باغداران باشیم.
اشتراک گذاری
16 مهر 1401
کد مطلب : 702

Visits: 0

منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز درباره پایین بودن قیمت مرکبات در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امسال به‌دلیل افزایش تولید مرکبات بازار داخلی اشباع بوده که باید اقدامات لازم برای صادرات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دولت قیمت تضمینی است، افزود: به این معنا که اگر کشاورز پایین‌تر از این قیمت نتوانست محصولش را به فروش برساند دولت ورود پیدا کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس برآوردی که انجام شده قیمت هر کیلو مرکبات بین ۵ تا۶ هزار تومان اعلام شده که اگر قیمت محصول پایین‌تر از این مبلغ باشد کشاورز متضرر می‌شود البته کشاورز می‌تواند بالاتر از این مبلغ محصولش را به فروش برساند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل پایین بودن قیمت محصول مرکبات به کمیسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و همچنین شورای قیمت‌گذاری اعلام کردیم که در این زمینه سیاست‌های لازم اتخاذ شود.

زارعی با تاکید بر اینکه باید صادرات صورت گیرد تا قیمت محصول متعادل شود، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل بحث صادرات است که مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی یادآور شد: البته صادرات محصول مرکبات نیز انجام شده ولی میزان محصول در حدی نبوده که تعادل مرکبات در بازار کمک کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه درحال حاضر شرایط موجود مطلوب نیست، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست‌های لازم را در این زمینه اتخاذ کند تا شاهد کاهش نگرانی‌های باغداران باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *