آخرین اخبار

در برخورد با موقوفه خواران در مازندران تعارف نداریم

حسینی پور استاندار مازندران گفت: ارزش کار کسانی که در کار امورات وقف آن هم در موضوع امام حسین (ع) خیلی ارزشمند است. وی ادامه داد: مجموعه اوقاف در 2 بعد معیشتی و اقتصادی می تواند موثر باشد در استان.
اشتراک گذاری
14 مهر 1401
کد مطلب : 691

Visits: 0

در جلسه شورای اداری سازمان اوقاف و امور خیریه استان مازندران که با حضور استاندار برگزار گردید: ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف مازندران بیان داشت: در استان مازندران حدود ۱۵ هزار موقوفه داریم که ۷۰ درصد از موقوفات استان مازندران مربوط به عزاداری امام حسین (ع) هست.
حیدری افزود: طی سه سال اخیر دستگاه پمپ سرم ، دستگاه دیالیز و خودرود آمبولانس را اداره اوقاف خریداری کرده و در اختیار مراکز درمانی قرار داد.

وی ادامه داد: در بحث شیمی درمانی که فقط در بیمارستان بابلسر انجام می شود، اوقاف توانست شیمی درمانی را به بیمارستان امام ساری هم بیاورد.
حیدری با اشاره به طرح زراعت چوب بیان داشت: در ۲۰۰ هکتار اوقاف در مستقلات ، امام زاده ها و موقوفات حامی این طرح بوده ایم.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: ارزش کار کسانی که در کار امورات وقف آن هم در موضوع امام حسین (ع) خیلی ارزشمند است.
وی ادامه داد: مجموعه اوقاف در ۲ بعد معیشتی و اقتصادی می تواند موثر باشد در استان.

وی ادامه داد : در برخورد با موقوفه خواران هر فرد در هر جایگاهی که قرار داشته باشد اقدام لازم صورت می گیرد و در این زمینه تعلل نخواهیم کرد و با این کار ناصواب برخورد می شود.

استاندار مازندران از فرمانداران خواست تا موقوفه خواران را در شهرستان ها به استانداری ها معرفی کنند تا در این زمینه اقدام صورت گیرد.

حسینی پور با اشاره به تعدد وقف های انجام شده در مازندران، آن را نشات گرفته از درک درست مردم استان نسبت به این موضوع دینی دانست و گفت: تعدد زیاد وقف استان با نیت انجام عزاداری امام حسین (ع) و برگزاری تعزیه نشان دهنده دلبستگی مازندرانی ها به مسیر عاشورایی است.

وی تاکید کرد: مازندران ، استانی که ملقب به دیار علویان است از آن همین دلبستگی و وابستگی به مسائل دینی انتظار می رود.

مقام عالی دولت در استان مازندران از تعدد مکان های مذهبی در این استان به عنوان سند تشیع و ارادت مردم این استان به اهل بیت برشمرد و گفت : از سال ۲۸۰ هجری قمری این دیار پناهگاه اهل بیت و امامزادگان است و امامزادگان کانون های فرهنگی می باشند .

مازندران به سمت مقصد گردشگری مذهبی

حسینی‌پور افزود: مازندران ، استانی که مقصد گردشگران پرشماری است که میلیون ها مسافر به این استان می‌آیند و خیلی ها به دنبال آن هستند که این استان را کانون مقصد تفریحات اسلامی و دینی نباشد.

وی ادامه داد: ولی با اقداماتی که انجام می دهیم نباید اجازه بدهیم که این افراد به آن چیزی که بدنبال آن هستند تبدیل شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: با اقدامات اسلامی که انجام می شود مازندران مرکز ثقل دیار علویان باقی بماند چرا که این استان بیش از ۱۰ هزار شهید را تقدیم نظام کرده است.

به گفته حسینی‌پور، مدیریت استان در حوزه اجرایی آماده است تا از ظرفیت های اوقاف مازندران برای ارتقای و احیای فرهنگ دینی و اسلامی استفاده کند.

وی کارکرد اوقاف در بُعد فرهنگی و معیشتی تاثیرگذار در مازندران دانست و گفت : بقاع متبرکه امامزادگان می توانند به مقصد مهم گردشگری مذهبی تبدیل شوند .

این مقام ارشد استان مازندران از اداره کل اوقاف و امور خیریه خواست تا با تشکیل کارگروههای تخصصی بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت اماکن دینی و مذهبی استان برای گردشگری را اقدام کند .

وی توضیح داد : موضوع وقف در مازندران از اصالت برخوردار است و در تاریخ نیز به نقش مردم مازندران در این خصوص اشاره شد و باید این موضوع دینی و معنوی را حفظ و ترویج دهیم .

استاندار مازندران اجرای درست و دقیق نیات واقف را در جلب و جذب واقفان جدید تاثیر گذار دانست و گفت : خوشبختانه در مازندران عمل به نیات واقفان بدرستی و خوبی انجام می شود که خود زمینه ساز استقبال بیشتر مردم به این مقوله شده است .

خلاهای کرونایی را با تقویت اماکن دینی و علمی پُر کنیم

حسینی‌پور بیان کرد: کرونا و تعطیلی حدود سه ساله مراکز فرهنگی ، دینی و دانشگاهی به عنوان مراکز تولید علم ، عبادت و فرهنگ در جامعه باعث بروز خلاهایی در جامعه شده است که نتیجه آن حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در فضای مجازی هستیم.

وی عنوان کرد : امروز فضای مجازی جایگزین این مراکز دینی وفرهنگی در جامعه شده است و خوراک فکری به نسل امروز ما تزریق می کنند و آنها را به سمت و سویی که می خواهند سوق می دهند .

به گفته استاندار مازندران، در حوادث اخیر شاهد هستیم که نسل جوان و نوجوان ما در خیابان ها بازی فضای مجازی باعنوان آموزش جنگ شهری را پیاده کردند و این نشان می دهد که دشمنان در این مدت حدود سه سال کرونایی بیکار ننشست و بدین گونه اقدامات انحرافی خود را رقم زده است .

حسینی پور اظهارکرد: در برخی از اتفاقات حوادث اخیر بخشی از این جوانان و نوجوانان آن چیزهایی که در بازی های فضای مجازی یاد گرفتند را در صحنه واقعی اجرا کردند و هیچ انگیزه ای هم نداشتند.

وی با اشاره به انفجار اطلاعات در فضای مجازی بیان کرد: در این راستا نیاز داریم تا به توسل به ذخائر و مراکز معنوی از جمله امامزادگان این موضوع را جدی بگیریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *