آخرین اخبار

شهردار بابل : ملک ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به ۱۱ میلیارد تومان فروخته شد

شهردار بابل از آنچه که تضییع حق و حقوق این نهاد در گذشته به خاطر برخی کم کاری‌ها نامید انتقاد کرد و گفت که در یکی از این کم کاری‌ها ملک ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به ۱۱ میلیارد تومان فروخته شد و یک پیمانکار هم شهرداری را به پرداخت ۲۸ میلیارد تومان محکوم کرد.
اشتراک گذاری
23 تیر 1401
70 بازدید
کد مطلب : 448

شاهین کلانتری چهارشنبه شب در نشست خبری توضیح داد : یکی از پیمانکاران بتازگی با شکایت از شهرداری به خاطر کاری که بدون مناقصه انجام داده بود این نهاد را به پرداخت ۲۸ میلیارد تومان محکوم کرد و حتی ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ هم از حساب شهرداری برداشت شده است.

وی با اظهار این که پیمانکار این مبلغ را بابت کاری طلب کرد که بدون برگزاری تشریفات و مناقصه انجام داد ، گفت : این پیمانکار با شهرداری قراردادی داشت که کاری را انجام بدهد و پس از انجام آن هم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان دریافت کرده بود ولی در ادامه کار دیگری را بدون انجام تشریفات و مناقصه انجام داد و بابت طلبش هم شکایت کرد.

شهردار بابل بیان داشت: هر چند نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان امروز از حساب شهرداری کم شد و بقیه مبلغ هم برداشت می شود ، اما با ادله جدیدی که حاصل شد شهرداری بابل به مراجع قضایی برای احقاق حق خود شکایت خواهد کرد.

کلانتری که حدود ۲ ماه و نیم پیش سکان شهرداری بابل را در دست گرفت ،  گفت : متاسفانه کم کاری این بود که به نظر کارشناسی صورت گرفته در فروردین ماه امسال هیچ اعتراضی صورت نگرفت و زمینه را برای محکومیت شهرداری فراهم کرد.

وی افزود : همچنین در یک سال گذشته یکی از املاک ارزشمند شهرداری بابل که در سال گذشته یکصد میلیارد تومان ارزش داشت به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان فروخته شد که برای این پرونده هم از سوی شهرداری درخواست اعاده دادرسی خواهد شد.

نیمی از درآمد شهرداری بابل صرف حقوق می شود

شهردار بابل یکی از مشکلات این نهاد را پرداخت مبلغ زیادی از درآمدش بابت حقوق به کارکنان برشمرد و گفت:  شهرداری بابل دارای یک هزار و ۵۳۰ نیروی انسانی است و حدود نیمی از درآمدش را صرف حقوق و مزایای کارکنانش می کند.

وی بودجه تحقق یافته شهرداری بابل در سال را حدود ۶۵۰  میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : به طور میانگین ماهانه حدود ۲۵ میلیارد تومان بابت حقوق به کارکنان پرداخت می شود.

کلانتری گفت : برای طرح های عمرانی در شهرداری بابل یکصد میلیارد تومان اعتبار باقی می ماند که در بخش های مختلف عمرانی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

بابل ۵۴۰ هزار جمعیت دارد که حدود نیمی از این جمعیت در شهر بابل ساکن هستند./ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *