آخرین اخبار

رونق اقتصادی طلای سیاه خزری

فرآوری ماهیان خاویاری یک و نیم میلیون یورو برای کشور ارزآوری دارد.
اشتراک گذاری
03 تیر 1401
کد مطلب : 353

Visits: 0

سرپرست مدیریت ماهیان خاویاری مازندران گفت: با تجهیز مرکز فرآوری ماهیان خاویاری شهید محمودی میرود بابلسر، سالانه ۷۰۰ کیلو خاویار پرورشی به ارزش بیش از یک میلیون یورو فراوری و به خارج صادر می‌شود.
محمد علی مهدی تبار افزود: با تجهیز این مرکز میزان صادرات محصولات خاویاری یک تن و ارزآوری آن تا یک و نیم میلیون یورو افزایش می‌یابد.

مرکز فرآوری ماهیان خاویاری شهید محمودی میرود بابلسر که به عنوان نخستین مرکز فراوری خاویار و پیشرفته‌ترین مراکز فرآوری خاویار در خاورمیانه، با سرمایه گذاری بخش خصوصی اردیبهشت ۱۳۸۰ راه اندازی شد، در آغاز با بهره گیری از ۲۲ استخر تکثیر و پرورش قرار بود سالانه ۱۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۵۰ کیلوگرم خاویار را برای مصارف داخلی و صادرات تولید کند که این میزان با بازسازی‌های انجام شده افزایش یافته است.
به گفته مهدی تبار همه مراحل استحصال و صادرات خاویار در این مرکز با رعایت دستورالعمل‌های بین المللی و به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

یاد آور می شود؛ حدود ۳۱۲۷ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۱۶تن و ۱۰۴کیلوگرم خاویار پارسال در ۱۳ استان تولید و استحصال شد و بر اساس آمار گمرک کشور پارسال۵ و نیم تن خاویار به ۳۳ کشور صادر شده بود که ۶۵ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۹ بود.

سه استان مازندران، گیلان و فارس رتبه‌های اول تا سوم تولیدکنندگان گوشت و خاویار را در کشور دارند./خبرگزاری صدا و سیما

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *