آخرین اخبار

راه اندازی نخستین روستای گردشگری مجازی در مازندران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از آغاز به کار نخستین طرح روستاگردی مجازی در شهرستان بهشهر خبر داد.
اشتراک گذاری
31 تیر 1401
کد مطلب : 480

Visits: 0

مهدی ایزدی با اعلام خبر فوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار در مازندران با مشارکت بخش خصوصی پروژه روستای گردشگری مجازی در هزار جریب شهرستان  بهشهر آغاز شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران افزود: در این طرح علاوه بر معرفی آنلاین جاذبه ها و تاسیسات گردشگری بسته های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

او با بیان این مطلب که همه موارد شبیه سازی با محیط واقعی در قالب سه بعدی و تحت وب، پس از پایان پروژه برای عموم قابل رویت است؛ ادامه داد: این بهترین و در دسترس‌ترین شیوه معرفی ظرفیت‌های گردشگری برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.

ایزدی ضمن اشاره به اینکه راه‌اندازی فضای گردشگری آنلاین می‌تواند در انتخاب مسیر سفر و برنامه‌ریزی درست گردشگر به یک منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت: مازندران دارای روستاهای بکر با جاذبه‌های منحصربه‌فردی است که امکان اقامتی نیز دارند، خانه‌های روستایی و مجموعه‌های بوم‌گردی به‌تنهایی می‌تواند مقصد گردشگری به این مناطق باشد.

گفتنی این طرح در روستای «ونشید» از توابه بخش «یانه‌سر» شهرستان بهشهر اجرا خواهد شد که دارای آب و هوای مطبوع و جنگل‌های بسیار زیبا و انبوه و تنوع پوشش گیاهی نظیر درخت ممرز، ال، کچف، شمشاد، بلوط، انجیلی، شیردار، مرس (راش)، ازگیل وحشی، آلوچه وحشی، زرشک کوهی، سیب وحشی، ولیک، تلکا و بارانک جنگلی است و همچنین پوشش گیاهان زینتی نظیر گل شقایق، گل رز، گل بنفشه، زعفران وحشی و گیاهان دارویی نظیر گل گاوزبان، گل آویشن، اسفنج و دیگر گونه های وحشی از جمله جاذبه‌های طبیعی «ونشید» به شمار می‌آید./ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *