آخرین اخبار

جزئیات خسارت سیل در غرب مازندران/ ۳ مفقودی و ۳ فوتی در حادثه سیلاب در مازندران

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه راه ۱۰ روستا به دلیل آورده سیل در محور فرعی ناتر دلیر غرب مازندران مسدود است، گفت: همچنین روستای واسکول در محاصره سیلاب قرار دارد که سه مفقودی و سه جنازه در این منطقه پیاده شده است.
اشتراک گذاری
07 مرداد 1401
کد مطلب : 499

Visits: 0

شیرکلایی سرپرست مدیریت بحران مازندران امروز درباره آخرین وضعیت سیلاب در استان، اظهار کرد: مسیر کندوان با گل و لای آسیب دیده و مشکل برای  تردد خودرو مسافران وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل قطعی برق در محور اصلی پل اوشن تا همسفر شامل روستاهای ساتر، مکارود و قطعی سایت ایرانسل، افزود: در ارتباط با مشکل برق اتفاقات شبکه توزیع برق غرب در حال فعالیت هستند که تا یک ساعت دیگر وارد مدار می‌شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه راه ۱۰ روستا به دلیل آورده  سیل در محور فرعی ناتر دلیر مسدود است، تصریح کرد: همچنین روستای واسکول در محاصره سیلاب قرار دارد که سه مفقودی و سه جنازه در این منطقه  پیاده شده است.

محمدی یادآور شد: ابتدای جاده دلیر روستای فولادکلا ۳۰ نفر در محاصره سیل قرار گرفتند و دو نفر داخل رودخانه افتادند.

وی به تخریب دیواره محور مسیر سه هزار و همچنین آب گرفتگی حیاط منازل منطقه و  دو ساختمان در حاشیه رودخانه در شهرستان تنکابن، اضافه کرد: یک ساختمان به‌دلیل آسیب زیاد سیلاب بخشی از آن تخریب شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران بیان کرد: در شهرستان کلاردشت مشکل قابل توجهی در منطقه کلاردشت  نبود فقط در بحث آب شرب به‌دلیل گل‌آلود بودن آب و جلوگیری از آسیب رساندن به تصفیه‌خانه از مدار خارج شده و آب‌رسانی به مردم با سه دستگاه تانکر ۵ هزار لیتری در حال انجام است.

محمدی اضافه کرد: محور کلیک به کمرود به دلیل آورده و ریزش آوار در شهرستان نور مسدود شده که ساعت سه بامداد بازگشایی شد محور مچ به یال‌رود مسیر مسدود شده بود که با تلاش نیروهای امدادی بازگشایی و یک دستگاه پل هم تخریب شد.

*نجات ۱۰۰۰ خودرو در مناطق سیل زده مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از رهاسازی هزار دستگاه خودروی زمین‌گیر شده در سیلاب مناطق مختلف مازندران خبر داد. ‎

غلام‌علی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به تغییرات جوی و بارش‌های سیل‌آسا و رگباری در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی شهرستان‌های چالوس، نور و آمل گفت: نجاتگران هلال احمر استان ضمن نجات هزار دستگاه خودروی زمین‌گیر شده در سیلاب در این مناطق، خدمات امدادی لازم را به ۳هزار نفر از سرنشینان این خودرو‌ها ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر تغییرات شدید جوی، به تمامی عوامل امدادی استان آماده باش کامل اعلام شد و تمام توان عملیاتی، امدادی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان در خدمت هموطنان متاثر از سیلاب قرار گرفت تا به همه درخواست‌ها امدادی در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر ضرورت توجه رانندگان به هشدار‌های هواشناسی و توصیه‌های امدادی گفت: از همه مردم و مسافران درخواست داریم از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *