آخرین اخبار

تنش آبی در ۷ شهر مازندران/ توصیه به کشاورزان در نوبت‌بندی آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه هنوز گزارشی مبنی بر زمین زراعی خشک شده و خسارتی وارد شده باشد، نداشتیم، گفت: تنش آبی در ۷ شهر مازندران ملموس‌تر است ولی درحال مدیریت هستیم.
اشتراک گذاری
15 تیر 1401
66 بازدید
کد مطلب : 418

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران امروز درباره وضعیت تنش خشکی در شالیزارهای مازندران و نگرانی کشاورزان، اظهار کرد: باتوجه به شرایط آبی و همچنین کم‌آب شدن رودخانه‌های استان، بحث نوبت‌بندی توزیع آب را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه بحث نوبت‌بندی آب را  در منطقه دشت هراز و تجن داریم، افزود: باتوجه به وسعت منطقه، نوبت‌بندی زمان بیشتری بوده که لازم است کشاورزان بیشتر صبوری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اضافه کرد: همچنین در زمینه نوبت‌بندی، باتوجه به اینکه برخی از زمین‌ها به مرحله خوشه‌دهی رسیدند و نیازمند آب کمتری هستند به مناطقی که نیاز آبی بیشتری دارند مدیریت صورت می‌گیرد.

یخکشی با تاکید بر ضرورت همراهی، صبوری و همکاری مردم، خاطرنشان کرد: همکاران ما فعالیت شبانه‌روزی را در دستور کار دارند تا با مشکلی مواجه نشویم و ان‌شاءالله که شرایط بهتری رقم بخورد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما اختلاف ارقام کشت در اراضی است که در برخی مناطق پایین‌دست سد شهید رجایی کنار کشت پرمحصول کشت محلی را هم داریم که نیاز آبی‌شان متفاوت است و همین مشکلات را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه هنوز گزارشی مبنی بر زمین زراعی خشک شده و خسارتی وارد شده باشد، نداشتیم، اظهار کرد: تنش آبی در ۷ شهر مازندران ملموس‌تر است ولی درحال مدیریت هستیم.

یخکشی با اعلام اینکه کشاورزان دشت تجن کشت کم آب‌بر را جدی بگیرند، افزود: با توجه به قرار گرفتن در شرایط خشکسالی و کاهش چشمگیر ذخیره آب در مخزن سد شهید رجایی، کشاورزان دشت تجن و مناطق شرقی مازندران باید برای استمرار فعالیت خود، کشت به شیوه‌های نوین و کم آب‌بر را مورد  توجه قرار دهند.

وی در پایان گفت: مدیریت آب توسط کشاورزان در دوران کم‌آبی امری ضروری است./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *