آخرین اخبار

بزرگترین واحد صنایع تبدیلی کنسانتره محصولات باغی در میاندورود کلنگ زنی شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در یکسال فعالیت دولت مردمی سیزدهم ۲۰ درصد تولیدات صنایع تبدیلی کشاورزی کشور نسبت به گذشته رشد یافته است.
اشتراک گذاری
29 مهر 1401
51 بازدید
کد مطلب : 722

سید جواد ساداتی نژاد شامگاه پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی واحد صنایع تبدیلی کنسانتره محصولات باغی در شهرک صنایع تبدیلی  کشاورزی مازندران در بخش گوهرباران میاندرود افزود: اکنون تولیدات صنایع تبدیلی کشور به ۶ میلیون تن رسیده است.

وی با ذکر این نکته که کمبود صنایع تبدیلی به شدت در کشور احساس می شود، توضیح داد: با توجه به این که همچنان ۳۰ درصد از تولیدات کشاورزی کشور تبدیل به ضایعات می شود ضرورت صنایع تبدیلی برای جلوگیری از ضایعات دو چندان است.

وزیر جهاد کشاورزی با ذکر این نکته که در حالی که سالانه ۱۴ میلیارد مترمکعب آب برای ۳۰ درصد محصولات  ضایعاتی مصرف می شود، بیان کرد: این میزان مصرف آب برابر با ظرفیت  ذخیره هفت سد دز است.

ساداتی نژاد ادامه داد: وزارتخانه  جهاد کشاورزی حمایت ویژه ای از سرمایه گذاران واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی دارد و امیدواریم این واحد صنایع تبدیلی کنسانتره باغی طبق برنامه یکساله به بهره برداری برسد تا باغداران به خصوص باغداران مرکبات منطقه نگران ضایعات نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واحد تبدیلی کشت و صنعت رسپینا مازندران در شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی مازندران با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر کلنگ زنی شد.

این نخستین شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی مازندران است که در ۳۷هکتار با ظرفیت حدود ۶۰واحد صنایع تبدیلی ساخته شده است.

تا کنون برای این شهرک ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده و در حال انجام است.

تا کنون ۲۹ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرک مجوز ساخت دریافت  کردند و زمین برای حدود ۳۵ واحد دیگر آماده واگذاری به سرمایه گذاران این بخش است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *