آخرین اخبار

برق ۳ دستگاه اجرایی مازندران قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: برق ۳ اداره دولتی و دستگاه اجرایی مرکز استان به دلیل رعایت نکردن مصوبه هیئت دولت برای کاهش مصرف برق قطع شد.
اشتراک گذاری
09 تیر 1401
کد مطلب : 378

Visits: 0

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران، سید کاظم حسینی کارنامی اظهار کرد: پس از این‌که طی روزهای اخیر برای ۱۴ دستگاه دولتی و اجرایی استان به دلیل رعایت نکردن ضوابط کاهش مصرف برق اخطاریه قطع صادر شد، امروز سه دستگاه اجرایی مرکز استان به دلیل بی‌توجهی به اخطارها مشمول قطعی برق شدند و برق‌شان قطع شد.

وی افزود: با وجود تاکیدات مکتوب و مراجعه حضوری بازرسان این شرکت، به منظور رعایت موضوع اقدام کافی از سوی این دستگاه‌ها در مدیریت مصرف برق صورت نپذیرفت. لذا مطابق ابلاغیه‌ها به آن سازمان‌ها پس از اخطار برای کاهش مصرف برق، با توجه به استنکاف در رعایت مصرف برق، مطابق تبصره ۳ بند ۲ مصوبه هیئت دولت نسبت به قطع برق این دستگاه‌ها اقدام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در روزهای اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق مازندران از طریق مرکز پایش خود، مصرف برق ادارات را به صورت هوشمند رصد کرده و در صورت رعایت نشدن مدیریت مصرف از سوی ادارات پس از هشدار و اخطار قبلی، نسبت به قطع جریان برق آن‌ها اقدام می‌کند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در جلسه روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری، همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند. همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی و صنایعی که دارای نیروگاه و مولدهای برق هستند، موظفند از ابتدای اردیبهشت تا پایان شهریور ماه نسبت به تولید حداکثری برق و انتقال مازاد آن به شبکه سراسری اقدام کنند.

شرکت توزیع نیروی برق مازندران ۳۰ خرداد پارسال نیز برق ۹ دستگاه اجرایی و اداری استانی و شهرستانی را به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه برق قطع کرد.

بر اساس آمارهای شرکت توزیع نیروی برق مازندران، ۱۸۲۹ دستگاه اداری اجرایی در محدوده برق مازندران مشمول مصوبه هیئت دولت قرار می‌گیرند.

مازندران دو شرکت توزیع نیروی برق یکی به مرکزیت ساری مرکز استان و دیگری به مرکزیت شهرستان نوشهر دارد که شرکت برق منطقه ساری حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک و شرکت برق منطقه نوشهر با زیر پوشش داشتن ۹ شهرستان غربی این استان حدود ۶۵۰ هزار مشترک دارد. طبق آمارهای شرکت توزیع برق منطقه‌ای غرب مازندران ۵۱ درصد از حدود ۶۵۰ هزار مشترک برق خانگی در این منطقه را خوش‌نشین‌ها تشکیل می‌دهند که به دلیل حضورشان در ویلاهای شخصی و شهرک‌ها در زمان تعطیلات و پیک مصرف و همچنین بی‌توجهی به مصرف بهینه و صرفه‌جویی در زمان پرباری معمولا نقش زیادی در افزایش مصرف برق غرب مازندران هنگام پیک مصرف دارند./ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *