آخرین اخبار

اصلاح تعرفه تلفن ثابت مزایای زیادی برای مردم استان دارد

علی نوروزی مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران درباره چگونگی فراز و فرود تعرفه تلفن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: تعرفه شرکت مخابرات در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت به مبلغ ۴۴.۷ ریال مصوب شد که با این مصوبه عصر طلایی و  درخشان توسعه تجهیزات مخابراتی در سراسر کشور صورت پذیرفت […]

اشتراک گذاری
23 آبان 1401
66 بازدید
کد مطلب : 778

علی نوروزی مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران درباره چگونگی فراز و فرود تعرفه تلفن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: تعرفه شرکت مخابرات در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت به مبلغ ۴۴.۷ ریال مصوب شد که با این مصوبه عصر طلایی و  درخشان توسعه تجهیزات مخابراتی در سراسر کشور صورت پذیرفت ولی از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۲ اتفاق خاصی در اصلاح تعرفه صورت نگرفت که عملاً شرکت مخابرات با چالش جدی در امر توسعه مواجه شد.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهراً در سال ۱۳۹۲ نیز یک اصطلاحاتی انجام شد؟، افزود: در سال ۱۳۹۲ شورای رقابت وقت با اصلاح تعرفه به ازای هر پالس مبلغ  ۵۸.۷۲ ریال را مصوب کرد که متاسفانه با اغراض سیاسی وزیر ارتباطات وقت این تعرفه برگشت داده شد و عملاً مخابرات را مشکل جدی مواجهه کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران اضافه کرد: در همین راستا اصلاح تعرفه تلفن ثابت را منوط به اجرای طرح هم‌کدی تلفن‌ها در استان‌ها کرد و باوجود تحمل زیان بسیار زیاد شرکت مخابرات در اجرای طرح هم‌کدی تلفن‌ها را در استان‌ها اجرایی کرده که مشکلات بسیار زیادی را متوجه شرکت مخابرات کرده است و تعرفه مصوب که  شرط و قول وزیر وقت ارتباطات بود اجرایی نشد.

نوروزی ادامه داد: دولت وقت شیوه محاسبه پالس تلفن را حذف کرده و محاسبات هزینه تلفن را تبدیل به دقیقه کردند که در قبال همین اقدام مجدداً شرکت مخابرات متحمل ضررهای کلانی شد و با صحنه سازی و با شکایت ساختگی یک فرد متاسفانه این مصوبه افزایش حداقلی  هم لغو ش  ولی کلاه بزرگی سر شرکت مخابرات گذاشته شد و عملاً شرکت مخابرات زمین‌گیر شد ولی محصول آن سیاست خصمانه اجرای طرح هم‌کدی و کاهش نجومی درآمد شرکت مخابرات شد.

وی در ارتباط با فرآیند اصلاح تعرفه تلفن ثابت به‌صورت فعلی، اظهار کرد:
به‌دنبال زیان‌های هنگفت شرکت مخابرات و کندی امر توسعه شرکت مخابرات در تابستان ۱۴۰۰ شورای رقابت تعرفه فعلی یعنی برای استان تهران به مبلغ ۲۰هزار تومان در ازای ۴۴۴۴دقیقه مکالمه رایگان و برای مراکز استان‌ها به مبلغ  ۱۵هزار تومان به ازای ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و در سایر شهرها به مبلغ ۱۰هزار تومان به ازای ۲۶۰۰ دقیقه مکالمه رایگان  را مصوب کرد که می‌توانست بخشی از هزینه‌های شرکت مخابرات را پوشش دهد که در مسیر اجرا با مشکلاتی مواجه شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران بیان کرد: باتوجه به اصلاح تعرفه تلفن ثابت توسط شورای رقابت  بعد از سیزده سال مقرر شد در سال ۱۴۰۰ مصوبه فوق اجرایی شود و در سال دوم شرکت مخابرات هم بها تمام شده را لحاظ کند.

نوروزی افزود: حال با توجه به اجرای مصوبه شورای رقابت در خصوص اصلاح تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ عملاً باید بها تمام شده در سال دوم اجرای مصوبه یعنی سال ۱۴۰۲ پرداخت شود که عین مصوبه شورای رقابت است.

وی درباره ارزیابی مزایای اجرای مصوبه جدید اصلاح تعر‌فه‌ها، گفت: اصلاح تعرفه تلفن ثابت و اجرای آن مزایای بسیار زیادی برای استان و مردم دارد، نخست به مشترک امکان استفاده رایگان از تلفن ثابت به میزان ۴۴۴۴ دقیقه از تلفن ثابت به ثابت و ثابت به همراه اول را می‌دهد و این یعنی کاهش هزینه‌های سبد خانوار و ایجاد رضایتمندی مردمی ناگفته نماند هزینه تلفن ثابت ۱۵تا۲۰ برابر از هزینه تلفن همراه ارزان‌تر است.

نوروزی اضافه کرد: همچنین هزینه نگهداری هر خط تلفن حدود ۳۰هزار تومان است که اتفاقا هدر رفت ثروت ملی است  و باید استفاده مطلوب شود ؛ درواقع اخذ مبلغ ۱۰هزار تومان با وجود هزینه نگهداری ۳۰هزار تومان  برای یک خط تلفن حتی پوشش تامین هزینه سرقت در سال را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر اینکه اصلاح نکردن تعرفه عملاً امر توسعه و نگهداری شبکه‌های ارتباطات را با چالش جدی مواجه کرده و تأمین تجهیزات حداقلی را برای شرکت مخابرات با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند، به همین دلیل اصلاح تعرفه را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران یادآور شد: نکته مهم دیگر اینکه به‌ازای این اصلاح تعرفه شرکت مخابرات متعهد می‌شود تعداد یک میلیون و پانصد هزار پورت FTTH  را در نقاط جدید بدون حمایت دولت اجرایی نماید که تحولی بزرگ در حوزه ارتباطات محسوب می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: نکته پنجم اینکه شرکت مخابرات نسبت به اصلاح شبکه Cor  مخابرات و توپولوژی انتقال اقدام می‌کند تا گره و چالش  اصلی توسعه ارتباطات کشور و استان برطرف شود تا مردم شریف استان و حتی FCP  ها از نعمت بالای ارتباطات بهره مند خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعی از اوضاع تلفن ثابت در دیگر کشورها هم دارید ؟ بیان کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته درآمد تلفن ثابت ۸۸درصد توسط دولت تضمین می‌شود که این امر در کشور ما فقط ۳درصد درآمد توسط دولت تضمین می‌شود و یکی از مهم‌ترین دلیل عدم بهره مندی مردم شریف از نعمت ارتباطات از همین مسله نشأت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در توضیح این سوال که چرا باید تعرفه تلفن ثابت اصلاح شود ؟، اظهار کرد: سوال اساسی اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون قیمت حامل‌های انرژی، نرخ تورم، قیمت دلار ، حقوق و دستمزد چند برابر شده است و قیمت تعرفه تلفن ثابت چند برابر شده است ؟!

نوروزی یادآور شد: مخابرات خصوصی یا دولتی بخشی از نظام مقدس اسلامی است و اتفاقا به عنوان پیشران و موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی محسوب شده؛ به عبارتی یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه و اشتغال کشور محسوب می‌شود.

وی در ارتباط به اقدامات مخابرات مازندران، یادآور شد: در مدت کوتاه ۸ ماه گذشته تعداد ۷۵ سایت جدید در استان نصب و راه اندازی و  تعداد ۳۰۵  سایت  ۴G در استان راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران اضافه کرد: با همت اداره کل فناوری اطلاعات استان و همکاری تنگاتنگ با مخابرات منطقه مازندران تعداد ۵۰ سایت با تکنولوژی جدید ۴G  و سایت‌های جدید در مناطق محروم تحت اعتبارات USO  راه اندازی شد.

نوروزی با بیان اینکه فیبرنوری برای تعداد ۱۸۳ سایت همراه اول اجرایی شد تا بتوان تکنولوژی ۴G   را اجرایی کرد، اضافه کرد: حدود ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری USO  در نقاط محروم سراسر استان اجرایی شد.

وی ادامه داد: به منظور توسعه ارتباطات و پایداری شبکه ارتباطی پروژه عظیم پروتکشن استانی در غرب و شرق استانی به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر اجرایی شد./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *