آخرین اخبار

استاندار: بانک اطلاعاتی تعرضات به جنگل‌های مازندران تهیه شد/ مدیریت پشت میزنشینی را نمی‌خواهیم

استاندار مازندران با بیان این که، بانک اطلاعاتی تعرضات به جنگل های استان تهیه شد، گفت: کار مقدماتی قرارگاه مبارزه با جنگل‌خواری و کوه‌خواری تمام شده و به زودی وارد کار عملیاتی می‌شود و با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
08 شهریور 1401
70 بازدید
کد مطلب : 617

سید محمود حسینی پور شامگاه دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افزود: شهیدان رجایی و باهنر مردان ادب، علم و  اخلاق و در یک کلام عصارۀ فضائل ملت ایران بودند.

وی ادامه داد: شهید باهنر و شهید رجایی همرزمان سنگر خدمت و عدالت بودند و دولت مردمی خود را وفادار و وامدار گفتمان خدمت و عدالت شهیدان رجایی و باهنر می‌داند.

استاندار مازندران گفت: بزرگترین درس مکتب شهیدان رجایی و باهنر برای زمانۀ ما خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم است.

افتتاح ۹۳۵ طرح عمرانی مازندران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

حسینی‌پور افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، معاون اول رئیس جمهور، ۹۳۵ پروژه عمرانی با ارزش چهار هزار و ۴۷۳  میلیارد تومان را به صورت تجمیعی افتتاح کردند.

وی ادامه داد:  امیدآفرینی و صادق الوعد بودن از مولفه های اصلی رویکرد دولت مردمی است. به همین دلیل و پس از دستور رییس جمهور مبنی بر تکمیل هرچه سریع تر ورزشگاه شهید وطنی، تمام تلاش و همت خود را مصروف اجرای این دستور و تحقق وعده ایشان کردیم تا یکی دیگر از مطالبات جدی و به حق مردم عزیز مازندران را برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: همانطور که شاهد بودید پس از ۳۹۳ روز تلاش بی وفقه، در هفته دولت و با حضور جناب آقای دکتر مخبر و در بین مردم خونگرم مازندران، افتتاح کامل این ورزشگاه رقم خورد.

جایگاه ویژه مازندران در برنامه های اقتصادی دولت

حسینی‌پور تصریح کرد: همچنین معاون اول رئیس جمهور با حضور در بندر امیرآباد نشان دادند که وزن ژئوپلتیک مازندران در سیاست های دولت مردمی و در راستای تقویت کریدور بین المللی شمال – جنوب بی همتا است.

وی اضافه کرد: ایشان به صورت ویژه بر نقش مازندران در توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در حوزه های بین المللی و ترانزیت تاکید کردند. به دلیل همین توجه ملی بوده است که توانستیم در یک سال گذشته میزان ترانزیت کالا از بندر امیرآباد را ۱۱۵ درصد افزایش دهیم.

تحقق عدالت در گرو تلاش جهادی

استاندار مازندران گفت: مجموعه مدیریتی استان مازندران در ذیل گفتمان دولت مردمی تحقق عدالت را در گرو برنامه ریزی، تلاش جهادی و کمک گرفتن از ظرفیت نخبگانی و مردمی می‌داند.

حسینی‌پور بیان کرد: تحول گرایی و تحول خواهی رویکرد مدیریت ارشد استان در اداره مازندران است.

وی خاطر نشان کرد: سند تحول دولت مبنای این تحول خواهی است و آغاز کار دولت مردمی همراه با کنار گذاشته شدن انفعال و تنبلی از مدیریت اجرایی کشور بود.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون سراسری در کمتر از ۲ ماه و حفظ جان مردم نتیجه مدیریت جهادی رئیس جمهور مردمی و محبوب بود. مردم یادشان نرفته که در تابستان سال گذشته روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم. با حضور دولت مردمی این آمار به صفر نیز رسید.

جراحی اقتصادی اقدام شجاعانه دولت
استاندار مازندران در ادامه گفت: جراحی اقتصادی از اقدامات شجاعانه دولت مردمی بود. مازندران نقش خود را در این اقدام با حفظ امنیت غذایی(تامین مرغ و روغن مورد نیاز کشور) کشور به خوبی ایفا کرد.

حسینی پور تصریح کرد: مازندران توانست با برنامه ریزی دقیق و پیش بینی به موقع، با ذخیره سازی محصولات کلیدی، بخش بزرگی از نیاز کشور را در این طرح بزرگ تامین کند.

محرومیت زدایی اولویت مهم دولت

وی ادامه داد: یکی از سیاست های اصلی دولت در جهت مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها که رئیس جمهور نیز بارها بر آن تاکید کرده اند؛ توجه به اقتصاد روستا و فعال سازی اقتصاد روستا بوده است.

استاندار مازندران گفت: در کنار این که ۵۰۰ روستای استان را به عنوان پایلوت فعالسازی اقتصاد روستا قرار داده ایم؛ اعتقاد داریم لازمه فعال کردن اقتصاد روستا، فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای سکونت مردم در نقاط روستایی است.

حسینی‌پور بیان کرد: در این زمینه در حوزه توسعه راه های روستایی در یکسال گذشته بیش از ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان به بهره برداری رسید. علاوه بر این، طرح هادی ۴۴۲ روستا در یک سال گذشته با اعتبار ۲۵۴ میلیارد تومان اجرایی شده است.

مدیریت پشت میز نشینی را نمی خواهیم

وی ادامه داد: مدیر پشت میز نشین نمی خواهیم و همانطور که بارها اعلام کرده ایم ملاک ارزیابی مدیران، حضور مستمر در میدان، صحنه و عرصه و ارتباط بی واسطه با مردم و حضور در مناطق محروم است و این موضوع باید سرلوحه مدیران دولت سیزدهم در مازندران باشد.
تهیه بانک اطلاعاتی تعرضات به جنگل‌ها

استاندار مازندران همچنین با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر لزوم مبارزه با جنگل‌خواری و کوه خواری گفت: تاکنون بانک اطلاعاتی خوبی از تعرضات به جنگل‌ها و منابع طبیعی تهیه شده است.

حسینی‌پور بیان کرد: استان مازندران در ۶ ماه گذشته توانسته است بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی جنگلی از ید متخلفان و سودجویان خارج کند و به دولت برگرداند.

وی ادامه داد: قول می دهیم که دست سودجویان و متخلفان این حوزه را نه از مچ بلکه از بازو قطع خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کار مقدماتی قرارگاه مبارزه با جنگل‌خواری تمام شده و به زودی وارد کار عملیاتی می‌شود و با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

فعال سازی واحد های تولیدی راکد
استاندار مازندران گفت: یکی از نخستین دستورات آیت الله رئیسی در بدو تشکیل دولت مردمی، شناسایی واحد های راکد، نیمه تعطیل و تعطیل تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف کشور بوده است. هرچند که بنده ۳ ماه پس از دستور رئیس جمهور به استان آمدم اما از همان روزهای ابتدایی، این سیاست را که در برنامه خود نیز اعلام کرده بودیم در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفت و امروز با افتخار می توانیم بگوییم که ۱۱۴ واحد صنعتی و تولیدی مازندران به چرخه فعالیت و تولید بازگشته اند.

حسینی پور خاطر نشان کرد: با این اقدام بیش از ۱۴۰۰ شغل ایجاد شده است. همچنین با هدف پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی استان ۱۵ هزار میلیارد ریالی تسهیلات پرداخت شد که از تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: راه اندازی کارخانه های تعطیل شده و تولید کالای ایرانی یعنی راه اندازی خط تولید قدرت و عزت ملی که این امر تا کنون در دولت مردمی اتفاق افتاده است.

حمایت از سرمایه گذاران
نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: با صدای بلند می گویم کسی که برای مردم این استان قصد سرمایه گذاری داشته باشد مورد حمایت شخص بنده قرار می گیرد. درب اتاق من به روی سرمایه گذاران به نفع مردم مازندران باز است.

حسینی‌پور در ادامه با بیان این که، حدود سه هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد، گفت: به طور حتم برای تکمیل این طرح ها تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان این که، بزرگترین شخصیت فرهنگی و تاثیر گذار در قرن معاصر استان، نیما یوشیج است، افزود: به واسطه دفن پیکر پاک نیما در یوش اکنون این روستا بین المللی شده و در آینده نزدیک به طور حتم برای بازسازی عمارت موزه نیما در یوش اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: نیما یوشیج مردی است که از کوهستان‌های یوش تحول عظیمی در شعر و ادبیات فارسی ایجاد کرد و همه مردم ایران به نوعی دلبسته این شخصیت فرهیخته هستند.

استاندار مازندران گفت: به دلیل ظرفیت های گردشگری و طبیعت منحصر به فرد از یک سو و مقبره یکی از شعرای نیک اندیش قرن معاصر در یوش، این منطقه ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد و باید برای توسعه بومگردی در منطقه با همراهی مسئولان امر اقدامات لازم انجام شود.

حسینی پور همچنین با اشاره به حضور میدانی در مساله سیل اخیر غرب استان، بیان کرد: در بحث مدیریت سیل مرزن آباد اقدامات خوبی انجام شد و به نوعی تمامی مسئولان پای کار آمدند.

جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی
استاندار مازندران در ادامه گفت: همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین مولفه های توسعه و پیشرفت هر کشوری در دنیای نوین ارتباطات بین المللی، تلاش همه جانبه برای جذب حداکثری سرمایه های بین المللی است.

حسینی‌پور افزود: کشورهای بزرگی مانند چین از همین طریق و از بعد از سال ۲۰۱۵ میلادی که توانسته اند مقام اول جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را کسب کنند؛ تحول عظیمی نیز در کشور خود ایجاد کرده اند. استان مازندران نیز به پیروی از سیاست اصلی دولت مردمی، برای تحقق رشد تکلیفی ۷.۵ درصدی سال ۱۴۰۱، سیاست جذب سرمایه گذاری را در اولویت خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این راستا تسهیل ورود سرمایه گذاران و زدودن موانع بروکراتیک را در برنامه های خود قرار داده ایم و با برگزاری جلسات منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانی و شهرستانی، سعی کردیم بذر امید و نشاط را در دل بخش خصوصی استان بکاریم.

استاندار مازندران گفت: علاوه بر این با تلاش چند ماهه همکارانم، بسته های جامع سرمایه گذاری تهیه شده که در آینده ای نزدیک همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران با حضور شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود که پیش نویس قراردادهای متعددی نیز آماده شده است و می تواند تحول بزرگی در نظام سرمایه گذاری استان فراهم آورد.

مازندران مورد طمع سودجویان 
حسینی‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه استان مازندران یکی از مراکزی است که مورد طمع مفسدین بوده و هنوز هم هست؛ یکی از موضوعات مهمی که طور جدی در این دولت مورد توجه است و اقدامات آن آغاز شده مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: فساد می تواند ریشه های توسعه را بخشکاند تا حدی که هر جا فساد ورود پیدا کند سرمایه گذاری از بین می رود. یکی از گلایه‌های سرمایه گذاران این بود که برای ادامه کار نمی‌توانستند به سهولت مجوزهای لازم را اخذ کنند و امنیت سرمایه‌گذاری نداشتند.

وی تصریح کرد: اکنون برای صدور مجوزها اتاق شیشه‌ای ایجاد کرده‌ایم تا صدور مجوزها در یک جا متمرکز شود و سرمایه‌گذار با چند جا ارتباط نداشته باشد و همه این موارد نیز الکترونیکی و سیستمی شده است و هیچ ارتباط انسانی وجود ندارد لذا در این ۶ ماه به لحاظ سیستمی اتفاقات خوبی در خصوص مقوله مبارزه با فساد در استان افتاده است که ماحصل آن در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.
مازندران دومین استان در جذب اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور
نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: استان مازندران دومین استان به لحاظ جذب اعتبارات در سفرهای استانی رییس جمهور بود که با این اقدام توانستیم قفل پروژه های نیمه تمام استان را باز کنیم.

حسینی پور افزود: با پیگیری های منظم و روزانه ای که داریم تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص پیدا کرده است.
مازندران مرکز ثقل کریدور شمال به جنوب

وی در ادامه بیان کرد: همانطور که مستحضرید مازندران مرکز ثقل کریدور شمال به جنوب است و از طریق دریای خزر با برخی از این کشورها و مهم ترین بنادری که در مازندران داریم متصل به شبکه ‌ای فراگیر است که امروز جدیدترین مسیر ارتباطی دریایی است، بندر امیراباد نیز یکی از مجهزترین بنادر است.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: به واسطه فعال کردن کریدور شمال ـ جنوب، قراردادهای خوبی را با برخی از کشورها بستیم و بنا به دستور رئیس جمهور در خصوص صادرات تولیدات کشاورزی، این مهم را در استان مازندران که از محصولات خوبی برخوردار است در دستور کار قرار دادیم.

حسینی‌پور افزود: بنابراین این مسائل اهم رویکردهایی است که در این ایام اتفاق افتاده است و ما با تداوم همین روند در تلاش هستیم تا بتوانیم کارها را به خوبی پیش ببریم. با اقدامات صورت گرفته، مازندران به خط مقدم بی اثرسازی تحریم ها در دولت مردمی تبدیل شده است.

استاندار مازندران گفت: امروز بعد از گذشت یکسال از فعالیت دولت سیزدهم و ۹ ماه از حضورم در استان، قاطعانه اعلام می کنم که به وعده های داده شده با تمام توان عمل کردیم و این روند را با شتاب ادامه خواهیم داد.

حسینی پور افزود: یک هماهنگی، همصدایی و وفاق بین همه دستگاه‌های اجرایی استان و در راس آن نماینده ولی فقیه در استان ایجاد شده است؛ همچنین جلسات مستمری را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم که هرکدام دارای ظرفیت خوبی هستند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز حداکثر همکاری را با ما داشته است؛ نهادهای انقلابی از جمله سپاه هم در کنار مجموعه دولت در استان هستند.

استاندار مازندران تاکید کرد: با حمایت مردم مبارزه با مفسدان و حرکت در مسیر رشد و توسعه استان را دنبال خواهیم کرد./ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *